טיפים ומדריכים

תקופת ההנקה – התקופה היפה ביותר עם התינוק שלך

כל אם מניקה תעיד כי תקופת ההנקה הינה התקופה הטובה והמרגשת ביותר בחייה: להניח את הרך הנולד על החזה לינוק בפעם הראשונה, להרגיש את ליבו על ליבה ולהביט בו בעיניים מעריצות בזמן היניקה. האם עדה לצמיחה ולגדילה של תינוקה מהחלב שלה. חלב אם מכיל בתוכו הרכבים בריאים וטבעיים לגדילה בריאה ובטוחה של ילדך.

טיפול בתינוק בחודשים הראשונים לחייו מצריך לא מעט אנרגיות וסבלנות מצד ההורים הטריים. אחת הדילמות של האימהות הצעירות היא ללא ספק עניין ההנקה – ההתלבטות אם להניק את התינוק או לתת לו בקבוק תמ”ל?
האם חלב אם הוא אכן מזין?
איך אדע כמה התינוק אכל?
האם התינוק שבע?
כל כמה זמן צריך להניק?
ועוד המון ספקות….

דאגות ופחדים אלה מובנים והגיוניים עבור כל אמא טרייה אך האמיני בעצמך ובתינוק שלך! ההנקה היא הפעולה הטבעית והמדהימה ביותר שקיימת עלי האדמות. החיבור הראשוני עם התינוק שלך, הקשר הקרוב שנוצר בין שניכם, קשר שהוא רק שלכם לעולמים! הנקה יכולה להיות דבר נפלא – הן לאמא והן לתינוק שלה. אל תחששי מתקופת ההנקה הייחודית הזו ותיהני ממנה.

האם הנקה רלוונטית עדיין עבור אימהות צעירות?

בקבוק הזנה הינו הפתרון הקל והמהיר ביותר עבור חלק מההורים הצעירים. לא מעט אימהות חוששות מתהליך ההנקה, איכות החלב שלהן והגדילה של התינוק במהלך ההנקה. אומנם, זו חוויה מרגשת ומקרבת בין האם לרך הנולד. חלב אם הינו מזון בריא ומזין עבור התינוק שלך. הקרבה והקשר האינטימיים שנוצרים במהלך תקופת ההנקה אינה משתווה כלל למתן בקבוק תמ”ל לתינוק. הרבה יותר פשוט להניח את התינוק על השד מאשר לחמם מים ולהכין אבקה בבקבוק.

פתרון נוסף שיכול לעזור לך במהלך ההנקה היא שאיבת חלב. את יכולה להשתמש במשאבת חלב איכותית וטובה לשאוב חלב בכל רגע נתון וכך להיעזר בבני משפחה אחרים בהאכלת התינוק במהלך היום והלילה. בין אם הנקה ישירה או שאיבת חלב אם בעזרת משאבה, חלב אם הינו המזון הבריא ביותר עבור תינוקך!

להלן מספר טיפים שייסעו לך במהלך תקופת ההנקה:

* לאוורר את הפטמות כמה שיותר.
* להפסיק להניק כאשר את רואה שהתינוק שבע.
* לנקות את הפטמות בעזרת שאריות חלב שנשאר על השד.
* להניק את התינוק בשני השדיים, לאזן את כמות החלב בשני הצדדים.
* יש להקפיד להניח את התינוק באחיזה נכונה ובטוחה במהלך ההנקה.
* במידה והתינוק לא יונק מספיק, לשאוב חלב בעזרת משאבת חלב טובה.
* לא לוותר על ההנקה, גם אם קשה בהתחלה, לתת הזדמנות לעצמך ולתינוקך ללמוד ולהכיר את התהליך.
* לא להתבייש לבקש עזרה, הן מבני משפחה והן מאנשי מקצוע.
* להשתמש בחזיית הנקה טובה ותומכת.
* כרית הנקה טובה ונוחה יכולה להקל עלייך בתנוחות גוף במהלך ההנקה.
* רפידות הנקה איכותיות לשמירת היגיינה של אזור ההנקה.

משאבת חלב טובה ואיכותית

במידה והחלטת לשלב שאיבת חלב בתהליך ההנקה, מומלץ לחפש משאבת חלב טובה ומקצועית שייתן מענה לטווח הארוך. שימוש במשאבת חלב מומלצת מאוד, היא תקל על חיי היומיום שלך עם התינוק ותגרום לך להיות עצמאית יותר ולא תלותית בזמני ההאכלה של התינוק. בעזרת שאיבת חלב, יהיה לך מעקב אחר שעות וכמויות האכילה של הרך הנולד. בנוסף, תוכלי להיעזר בבני משפחה שונים בזמן האוכל. אכילה נכונה ובריאה של התינוק, תשפר את השינה של התינוק הקטן, קצב הגדילה יהיה נכון ומבוקר.

 הדגשים לתקופת ההנקה

במהלך תקופת ההנקה, עלייך לתת דגש ותשומת לב לתזונה שלך, לבדוק בקפידות את האוכל והשתייה שאת מכניסה לגופך. להקפיד לשתות עד 3 ליטר מים ביום, היות וכמות הנוזלים בגוף מגבירה את היווצרות החלב. תזונה טובה צריכה לכלול ערכים בריאים, וויטמינים וברזל. הכי חשוב, הרבה מנוחה!! להימנע, כמה שניתן, מלחצים וכעסים מיותרים. כדי לייצר חלב בריא ומזין עבור תינוקך, את צריכה מנוחה וסביבת חיים שלווה ובטוחה. גם במהלך ההנקה, ליצור סביבה שקטה, להיות סבלנית כדי לתת לתינוק לינוק את הכמות שהוא צריך.