טיפים ומדריכים, שינת תינוקות

גיהוקים אצל תינוקות

חלק חשוב בתהליך האכלת תינוק הוא הגיהוק שמגיע תוך כדי או בסיום הארוחה. גיהוק עוזר להיפטר מהאוויר שתינוקות נוטים לבלוע במהלך האכלה. אי גיהוק לעתים קרובות ובליעת יותר מדי אוויר עלול לגרום לתינוק לירוק, או להיראות עצבני ואף לגרום לגזים.

איך לגרום לתינוק לגהק?

אם את מזהה מצוקה כלשהי אצל תינוקך במהלך הארוחה או בסיומה, הרימי אותו בעדינות עם הפנים לכתפך וטפחי בעדינות טפיחות חוזרות ונשנות על גבו, עד שיצליח לפלוט גיהוקים מקלות. מומלץ להשתמש בחיתול טטרה או סינר מתאים כדי להימנע מהקאות או יריקות שיכולות להיפלט בזמן הגיהוקים.

מהי התנוחה הנכונה להוציא גיהוק?

שבי זקוף והחזיקי את תינוקך בצמוד לחזה שלך. הסנטר של התינוק שלך צריך לנוח על הכתף כשאתה תומכת בתינוקך ביד אחת. ביד השנייה, טפחי בעדינות על גבו של תינוקך. ישיבה על כיסא נדנדה ומתנדנדת בעדינות עם תינוקך בזמן שאת עושה זאת עשויה גם היא לעזור.

החזיקי את תינוקך בישיבה, בחיקך או על פני הברך. תמכו בחזה ובראש של תינוקכם ביד אחת על-ידי עריסה של סנטרו בכף ידכם. הניחי את עקב ידך על החזה של תינוקך, אך היזהרי לאחוז בסנטרו של תינוקך, לא בגרון. השתמשי ביד השנייה כדי לטפוח על גבו של תינוקך.

אם תינוקך לא נינוח ושקט בזמן האכלה, הפסיקי מייד את הארוחה, תעזרי לתינוקך לשחרר מספר גיהוקים ותחזירי אותו למצב האכלה. מומלץ לעשות 2-3 הפסקות גיהוקים בזמן ההאכלה, בין אם בבקבוק או בהנקה. אם תינוקך לא גיהק לאחר מספר דקות, שני את תנוחתו.

כדי למנוע מהחלב לחזור למעלה, החזיקי את תינוקך זקוף לאחר האכלה במשך 10 עד 15 דקות, או יותר אם התינוק שלך יורק או סובל מתסמונת הרפלקס הפופולארי אצל תינוקות.  אל תדאגי אם התינוק שלך יורק לפעמים. זה כנראה לא נעים לך יותר מאשר לתינוק שלך.

במהלך מחזורי השינה, התינוק שלך עלול להתעורר בגלל גזים. מומלץ להרים את הקטן שלך לגיהוק ואז להחזיר אותו לישון. ככל שהתינוק שלך מתבגר, תדירות הגיהוקים שלו ילך ויפחת משמעותית. בדרך כלל, זה אומר שהתינוק שלך למד לאכול מבלי לבלוע עודף אוויר.

תינוקות הסובלים מ- קוליק (3 שעות או יותר ביום של המשך בכי), עלולים לסבול מגזים כתוצאה מבליעת אוויר יותר מדי במהלך בכי, מה שעלול לגרום לתינוק אפילו יותר לאי נוחות. שימוש בטיפות נגד גזים לא הוכח כדרך יעילה לטיפול בקוליק, וחלק מהתרופות הללו עלולות להיות מסוכנות עבור תינוקך.

Related Posts