טיפים ומדריכים

כיצד ליצור סביבה בטוחה עבור הילדים שלנו?

לא מעט מצבים מסוכנים אורבים לילדים שלנו ברחבי הבית, שאליהם הם נחשפים ביומיום שלהם: קצוות חדים של שולחנות או שידות, שקעי חשמל פתוחים וחשופים, מדרגות מסוכנות, חפצים שבירים ועוד. לעיתים, מספיקים כמה רגעים של חוסר תשומת לב שלנו, הליכה לשירותים, התעסקות במטבח כדי שיתרחש אסון בלתי הפיך בתוך הבית. עלינו להקפיד ליצור סביבת חיים בטוחה ומוגנת עבור הילדים שלנו. הבית שלנו הוא המבצר שלנו, המקום הבטוח והחם שלנו. חיים בטוחים ושלווים בתוך הבית תלוי רק בנו, למנוע סכנות ופציעות מיותרות של בני הבית.

רוב התאונות מתרחשות בתוך הבית

לפי מחקרים שנעשו בנושא, בחמש השנים הראשונות לחיי הילד, 66% מכלל הילדים עוברים “תאונות” קטנות/ גדולות בתוך הבית. 82% מההורים סבורים כי הסיכון לתאונות בבית הינו נמוך. הבית הוא המקום הבטוח של הילד, הבית שומר על הילד יותר מהסביבה בחוץ. אך מחשבה זו מוטעית מיסודה. ברגע שהתינוק החמוד שלנו לומד לזחול וללכת, הוא מסתובב ברחבי הבית בלי סוף, בודק וחוקר כל פינה. הסקרנות גוברת עליו והוא נוגע וממשש כל דבר שרואה בדרך. אין להקל ראש בנושאים שקשורים לבטיחות של הילדים שלנו.

בעזרת המוצרים הבאים תוכלו לבטח את הבית עבור ילדכם:

*בייבי סנס – מכשיר העוקב אחר הנשימות והתנועות של התינוק ומזהה מצבי לחץ, גם בזמן שינה. המכשיר כולל מצלמה ורמקול, דבר המקל עליכם לראות ולשמוע את התינוק גם אם אתם לא נמצאים באותו חדר אתו. בעזרת הרמקול, אתם יכולים לדבר עם התינוק ולהרגיע אותו.
* הגנת קצוות חפצים מסוכנים – ברגע שילדך מתחיל לזחול, כל הבית הופך למגרש משחקים גדול ומסוכן עבורו. כל חפץ מעניין אותו, הוא רוצה לגעת ולהרגיש. לא תוכלי להיות לידו בכל רגע נתון ולהגן עליו. לכן, מומלץ להדביק מדבקות מיוחדות בקצוות של הרהיטים כדי לרכך את המכה ולמנוע פציעות קשות.
* שערים לדלתות ומדרגות – תאפשרו לילד להסתובב בחופשיות בתוך הבית תוך כדי שמירה על הבטיחות שלו. ניתן לחסום את המדרגות או כניסה לחדרים מסוכנים עבורו בעזרת שערים, העשויים עץ או פלסטיק. ניתן להתקין שערים אלה בקלות וביעילות, ללא צורך בקידוחים מיותרים.
* לול לתינוק – אם את צריכה להכין ארוחה, ללכת לשירותים או סתם לנוח כמה דקות, את יכולה להניח את התינוק בתוך לול המותאם עבורו. הלול ימנע תינוקך להיכנס לאזורים מסוכנים וישמור עליו בזמן שאת עסוקה בדברים אחרים.
* מחסומי מיטה – ברגע שהתינוק גדל ועובר למיטת ילדים גדולה יותר, הילד יכול ליפול מהמיטה הגבוהה ולהיפגע. עם הזמן, ילדים מפתחים את היכולת לשמור על עצמם גם בזמן שינה. עד שזה יקרה, תפקידנו כהורים לדאוג לשלומם. במקרה מסוג זה, מומלץ להתקין מחסום מיטה על מיטת הילד. מחסומים אלה עשויים מעץ, פלסטיק או רשת גדולה.
* מגיני שקעים – בכל בית קיימים שקעי חשמל רבים. רובם נראים וגלויים לעין והם מהווים סכנה גדולה עבור התינוקות שלנו. יש להקפיד לסגור כל שקע גלוי בעזרת מגיני שקעים בטיחותיים.
* בטיחות הילדים ברכב – בטיחות הילד לא רלוונטית רק לבית אלא גם מחוצה לו. גם ברכב הפרטי שלנו אנו חייבים לדאוג לשלומו ולביטחונו של הילד. יש להושיב את הילד בכיסא בטיחות המתאים לגיל, גודל ומשקל שלו. להקפיד לחגור את הילד בכל נסיעה, קצרה או ארוכה. לשים משענת ראש בתוך הכיסא שייתן תמיכה לראש ולעורף. וכמובן, להתקין את הכיסא בתוך הרכב במצב שיאפשר לנו השגחה מלאה על התינוק גם בזמן הנהיגה. מומלץ להתקין מראה נוספת במושב האחורי, מול התינוק, כדי שנוכל לראות את התינוק גם אם הוא יושב עם הגב אלינו.