טיפים ומדריכים, שינת תינוקות

הרגלי שינה בקרב ילדים

שינה או חוסר שינה הינה דאגה נפוצה בקרב הורים רבים, בעיקר הורים צעירים ללא ניסיון. שינה איכותית וטובה משפיעה על מהלך היום של כולנו, במיוחד של תינוקות קטנים. חשוב לנו ההורים להקנות הרגלי שינה נכונים ובריאים עבור הילדים שלנו, החל מגיל ס ועד הבגרות. חוסר שינה יכול לפתח הרגלי חיים לא בריאים בקרב ילדים, שינויים במצבי רוח, בעיות התנהגות, קשב וריכוז.

מה קורה לנו במהלך השינה?

בזמן שאנחנו ישנים, המוח שלנו עובד “שעות נוספות”, אנו חולמים חלומות, יוצרים דמיונות ועוד. בקרב תינוקות, מחזורי השינה שלהם קצרים יותר משל מבוגרים. הם מתעוררים לעיתים קרובות יותר. ככל שהם מתבגרים, זמן השינה שלהם מתארך גם כן. עד שהילדים מתחילים ללמוד, מחזור שינה אחד שלם אורך כ -90 דקות, הדומה לזה של מבוגר.

לכמה שעות שינה זקוקים הילדים שלנו?

כמות שעות השינה משתנות לפי גילאים של הילדים. למרות שכל ילד שונה מחברו, מומחים ממליצים על שעות עבור כל אוכלוסיית גיל:

תינוקות (0–3 חודשים): 14–17 שעות, כולל תנומות

תינוקות (4-12 חודשים: 12-16 שעות, כולל תנומות

פעוטות (1-2 שנים): 11-14 שעות, כולל תנומות

גן ילדים (3-5 שנים): 10-13 שעות, כולל תנומות

גיל בית הספר (6-13 שנים): 9-12 שעות

בני נוער (14-17 שנים): 8-10 שעות

איך אוכל לדעת אם הילד שלי לא ישן מספיק?

ילדים שלא ישנים מספיק שעות נוטים להיות עייפים ועצבניים יותר במהלך היום. הם יכולים להירדם בשעות הצהריים המוקדמים, להיות פעילים מאוד. הקשב והריכוז שלהם לא בפוקוס, ייווצרו בעיות התנהגותיות ועוד.

מה יכול ילדים שלנו להירדם בצורה נכונה וטובה?

ילדים בכל הגילאים, חייבים שגרה וסדר, במהלך היום והלילה, כדי לפתח הרגלי שינה בריאים. ארוחת ערב בזמן קבוע, מקלחות, סיפור לפני שנה, או כל פעילות אחרת לפני שינה, ועולים למיטה. יש להקציב לכל התהליך הזה כשעה אחת, כאשר בסיומה יהיה ברור לילדים כי הגיע הזמן לישון. יש לכבות את כל המסכים בבית, לפחות שעה לפני הישנה. מומחים ממליצים לא לשים טלוויזיות בחדרי ילדים על מנת לא לפתח תלות טלוויזיה על מנת להירדם.

Related Posts